Skip to content
11111 Beograd, Ul. Molerova 39/3agencijabiro.mm@gmail.com, agencijabiro.m@gmail.com

tel / fax 011 24 44 026

065 24 44 026, +38169 55 14 541
Facebook
Biro-mBiro-m
Biro-m
Agencija za knjigovodstvene usluge
  • Naslovna
  • O nama
  • Usluge
    • Registracije
      • Privredna društva
      • Preduzetnik
      • Ustanove i preduzetnici u oblasti zdravstva
      • Ustanove za smeštaj penzionera i drugih starih lica
      • Udruženja i savezi
      • Sportske organizacije
    • Vođenje poslovnih knjiga
      • Dvojno knjigovodstvo
      • Prosto knjigovodstvo
      • Paušalno oporezovani preduzetnici
    • Rad i radni odnosi
      • Zasnivanje i raskid radnog odnosa
      • Drugi oblici radnog angažovanja
      • Obračun zarada, naknada i drugih primanja zaposlenih
      • Obračun naknada za druga primanja
    • Normativna delatnost
      • Izrada normativnih akata
      • Akt o proceni rizika na radnom mestu i u radnoj okolini
    • Izrada biznis planova
    • Zastupanje
  • Cena usluga
    • Cenovnik usluga
    • Specijalna ponuda
  • Pitanja i odgovori
  • Aktuelnosti
  • Kontakt
  • Naslovna
  • O nama
  • Usluge
    • Registracije
      • Privredna društva
      • Preduzetnik
      • Ustanove i preduzetnici u oblasti zdravstva
      • Ustanove za smeštaj penzionera i drugih starih lica
      • Udruženja i savezi
      • Sportske organizacije
    • Vođenje poslovnih knjiga
      • Dvojno knjigovodstvo
      • Prosto knjigovodstvo
      • Paušalno oporezovani preduzetnici
    • Rad i radni odnosi
      • Zasnivanje i raskid radnog odnosa
      • Drugi oblici radnog angažovanja
      • Obračun zarada, naknada i drugih primanja zaposlenih
      • Obračun naknada za druga primanja
    • Normativna delatnost
      • Izrada normativnih akata
      • Akt o proceni rizika na radnom mestu i u radnoj okolini
    • Izrada biznis planova
    • Zastupanje
  • Cena usluga
    • Cenovnik usluga
    • Specijalna ponuda
  • Pitanja i odgovori
  • Aktuelnosti
  • Kontakt

Šta kontroliše zdravstveni inspektor u ordinaciji?

Na osnovu nadležnosti uređene Zakonom o zdravstvenoj zaštiti i podzakonskim aktima, zdravstvena inspekcija vrši kontrolu propisanih uslova za rad ordinacije kako u slučaju osnivanja ordinacije, kada na osnovu pregleda na licu mesta utvrđuje da li su ispunjeni propisani uslovi u pogledu : kadrova, prostora, opreme i lekova, tako i u postupku redovne kontrole, kao i u slučajevima podnete prijave od strane pacijenata i dr. lica, kad se naročito kontroliše :

1. Naziv i sedište ordinacije ( da li je u skladu sa rešenjem zdravstvenog inspektora i rešenjem Agencije za privredne registre);

2. Obeležavanje ordinacije (spolja i unutar poslovnog prostora);

  • spolja : ordinacija mora biti obeležena istaknutom firmom – tablom na ulazu u objekat u kome se prostor nalazi, ne većom od 35×50 cm, koja sadrži : ime i prezime osnivača, dodatak : Preduzetnik ili Pr, naziv i delatnost ordinacije, poslovno sedište ordinacije i radno vreme a, pored ovih obaveznih elemenata može da, eventualno, sadrži i kontakte (telefon, fax, mail i dr.);
  • unutar poslovnog prostora: oglasna tabla dimenzija 50×50 cm, istaknuta na vidnom mestu ( u čekaonici, hodniku i sl.), na kojoj treba da bude istaknuto:
  1. poslovno ime i sedište ordinacije iz Rešenja Apr o upisu,
  2. delatnost ordinacije: šifra i naziv iz Rešenja APR,
  3. datum početka obavljanja delatnosti iz Rešenja APR,
  4. kopija rešenja zdravstvenog inspektora o uspunjenosti propisanih uslova za početak rada,
  5. kopija rešenja Agencije za privredne registre o upisu ordinacije u registar,
  6. imena zdravstvenih radnika koji rade u dopunskom radu (samo sa VSS, ako takvih ima);

NAPOMENA: Istaknuti naziv ordinacije mora odgovarati rešenju zdravstvenog inspektora i rešenju Agencije za privredne registre.

SKICA OGLASNE TABLE

3. U ordinaciji na vidnom mestu mora biti istaknut CENOVNIK

usluga, overen od strane osnivača, prema kojem se za pruženu zdravstvenu uslugu svakom pacijentu izdaje fiskalni račun;

4. Osnivač je u obavezi da obavesti opštinu-grad o nedeljnom rasporedu, početku i
završetku radnog vremena (radno vreme mora trajati 40 časova nedeljno, a o tom kako
će biti rasporeneno odlučuje osnivač, uz obavezu da utvrđeni raspored rada istakne i
poštuje, odnosno uz obavezu da uistaknuto radno vreme ordinacija radi);

5. Kadar: osim osnivača u ordinaciji ne mora biti zaposlen drugi kadar, izuzev u specijalističkim ordinacijama iz hirurških oblasti u kojim pored osnivača mora biti zaposlena i jedna medicinska sestra-tehničar ;

Za sve zaposlene u prostorijama poslodavca čuvaju se dosijea svih zaposlenih koji obavezno sadrže : ugovor (o radu, volontiranju, dopunskom radu i dr.), prijava na obavezno osiguranje (obrazac M), overena kopija : diplome/svedočanstva, potvrde o položenom stručnom /specijalističkom ispitu i važeću licencu za rad izdatu od odgovarajućeg udruženja/komore. Na zahtev inspektora osnivač je dužan da mu na uvid da neki od navedenih dokumenata.

Inspektor kontrolu vrši uvidom u zaključeni ugovor o radu i obrazac prijave na osiguranja;
U toku nadzora zapisnički se konstatuje ko je u ordinaciji zatečen i po kom osnovu radi, šta je po zanimanju, da li ima licencu za rad;

Za zdravstvene radnike sa visokom stručnom spremom koji u ordinaciji rade ( po bilo kom
osnovu) mora biti obezbeđen štambilj, pravougaonog oblika, uokviren linijom dimenzija
15x50mm, sa sledećom sadržinom, po redovima :

  1. doktor stomatologije, doktor medicine
  2. ime i prezime
  3. specijalnost (za specijalističke ordinacije)
  4. Broj rešenja APR;

6. Oprema

U ordinaciji mora postojati oprema propisana Pravilnikom o bližim uslovima… (Sl. glasnik RS, br. 43/06 i 112/09), koja mora biti ispravna i bezbedna (dakle, redovno servisirana u rokovima utvrđenim dekleracijom proizvođača ili propisima), za šta se inspektoru na uvid daje dokaz o ispravnosti opreme : račun sa važećom garancijom za novu opremu, odnosno potvrda ili atest servisera za polovnu ili opremu kojoj je istekla garancija;

7. Prostor

Prostorije moraju ispunjavati opšte i posebne građevinsko-tehničke i sanitarno- higijenske uslove (prema Pravilniku), kako u vreme otvaranja ordinacije, tako i u toku rada;

8. Lekovi

U ordinaciji moraju biti obezbeneni lekovi za ukazivanje hitne pomoći – anti šok terapija;

9. U ordinaciji je potrebno redovno vršiti sterilizaciju instrumenata i
drugih sredstava i voditi evidenciju sterilizacije ( na način da se upisuje datum i vreme
trajanja sterilizacije, ime radnika koji je vršio i dobijeni rezultat ukoliko se koriste test trake).

10. Medicinska dokumentacija:

  • Protokol bolesnika, na propisan obrazcu ili na računaru u istoj formi,
  • Zdravstveni karton (stomatološki/medicinski), na propisanom obrazcu ili na računaru u istoj formi, uz prethodnu saglasnost Ministarstva zdravlja.

NAPOMENA: Ukoliko se protokol i karton vode elektronski, potrebno je da sadrže sve podatke
iz propisanih obrazaca i da se, nakon svakog dolaska pacijenta i pružene usluge, elektronski
podaci štampaju i propisano overe ( potpisom i štambiljom stomatologa/lekara koji ih je pružio),
odnosno da im se obezbedi papirna forma, koja se u ordinaciji čuva;

  • Knjiga zaraznih bolesti (propisan obrazac, formata A4)Prijave u slučaju utvrđene ili sumnje na zaraznu bolest dostavljaju se nadležnom zavodu za javno zdravlje;
  • Prijave hroničnih nezaraznih bolesti koje se obavezno prijavljuju (na propisan obrazac)

Prijave se, takođe, dostavljaju zavodu za javno zdravlje.

NAPOMENA : način vođenja evidencije nije propisan, što znači da osnivač samostalno utvrđuje na koji način se vodi ta evidencija;

  • Ordinacija je u obavezi sačinjavati i dostaviti propisane izveštaje nadležnom zavodu za javno zdravlje.
  • U medicinskoj dokumentaciji ( protokolu ili kartonu) stomatolog/lekar je obavezan da
    unese podatak o datom obaveštenju pacijentu o predloženim medicinskim merama iz čl. 28. Zakona o zdravstvenoj zaštiti.

11. U ordinaciji se može obavljati samo ona zdravstvena delatnost koja je
utvrđena i registrovana rešenjem zdravstvenog inspektora (čl. 60 Zakona).

12. Inspektor vrši i kontrolu oglašavanja ili reklamiranja

Sadržina oglasne table, veb stranice, vizit karta, flajer i sl. mora biti u skladu sa čl. 71. i 72. Zakona o zdravstvenoj zaštiti , prema kojim je dozvoljeno oglašavanje : naziva, sedišta, delatnosti utvrđene rešenjem, kao i radnog vremena;

13. Ordinacija mora imati stalno obezbeđen sanitetski prevoz ( ugovorom sa
hitnom pomoći ili drugom ustanovom koja ima sanitetsku prevoz).

14. Ordinacija mora pružiti hitnu medicinsku pomoć svakom pacijentu ( takvu
naplaćuje od nadležne filijale RZZO), kao i hitnu pomoć strancu.

15. U slučajevima privremenog prestanka rada ordinacije, osnivač je dužan da
osim APR obavesti i Ministarstvo zdravlja;

16. Ukoliko ordinacija planira primenu novih tehnologija ili nekih metoda
tradicionalne medicine, mora pribaviti posebnu saglasnost Ministarstva zdravlja;

17. Ordinacija je u obavezi da organizuje, odnosno obezbedi mere za odlaganje,
odnosno uništavanje medicinskog otpada, u skladu sa zakonom;

18. Ordinacija je u obavezi da organizuje, odnosno obezbedi mere zabrane pušenja u skladu sa zakonom;

19. Ordinacija je dužna da u svojim poslovnim prostorijama, na vidnom mestu, istakne ime i prezime savetnika pacijenata nadležnog za tu jedinicu lokalne samouprave, adresu, radno vreme i broj telefona na koji se pacijent može obratiti radi zaštite svojih prava.

Pročitajte i...

Da li su prededuzetnik i privredno društvo, koji imaju licencu i obavljaju delatnost socijalne zaštite sa smeštajem starih lica, oslobođeni PDV-a za pružene usluge smeštaja ?
June 2, 2020
Da li DOO osnovan za poslove socijalne zaštite (smeštaj starih lica) mora da promeni pravnu formu u ustanovu socijalne zaštite i registruje se u sudski registar, kako bi obavljao ovu delatnost ?
June 2, 2020
Koje su obaveze prema novom Zakonu o zdravstvenoj zaštiti za postojeću stomatološku ordinaciju, registrovanu u APR u statusu preduzetnika ?
May 22, 2020
Kako i kada treba da postojeća zdravstvena ustanova Apoteka, čiji osnivač je fizičko lice, uskladi svoja akta i organizaciju sa novim Zakonom o zdravstvenoj zaštiti i da se registruje u APR ?
May 21, 2020
Da li privatna specijalistička lekarska ordinacija za pregled pacijenta može da koristi uslugu specijalističke ordinacije ili lekara druge specijalnosti ?
June 24, 2019
Da li je lekar koji je registrovao lekarsku ordinaciju, kao i ostali zaposleni u ordinaciji, u obavezi da poseduju potvrdu o vakcinaciji na Hepatitis B ili na neku drugu bolest ?
September 26, 2018