OD 11. OKTOBRA 2020. GODINE U APR-u POČINJE UPIS USKLAĐIVANJA SA NOVIM ZAKONOM ZDARVSTENIH USTANOVA U REGISTAR ZDRAVSTVENIH USTANOVA
Zdravstvene ustanove u javnoj i u privatnoj svojini, koje su bile registrovane u nadležnim privrednim sudovima, od ponedeljka 12. oktobra 2020. godine, imaju obavezu upisa usklađivanja akata sa novim Zakonom u Registar zdravstvenih ustanova koji, od 11. oktobra 2020. godine, vodi Agencija za privredne registre.
Postupak upisa usklađivanja u Registar zdravstvenih ustanova će trajati tri meseca, počev od ponedeljka 12. oktobra 2020. godine do 11. januara 2021. godine i vršiće se bez plaćanja naknade.
U slučaju podnošenja registracione prijave usklađivanja posle 11. januara 2021. godine, podnosilac je dužan da podnese i dokaz o uplati naknade od 4.900,00 dinara.
Odredbom člana 264. Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Sl. glasnik RS”, broj 25/2019) je, između ostalog, propisana je obaveza da zdravstvene ustanove usklade svoje opšte akte, organizaciju i rad sa odredbama novog Zakona u roku od 12 meseci od dana stupanja na snagu ovog Zakona, tj. do 11. aprila 2020. godine.
Osnivački akt, prema odredbama člana 32. Zakona o zdravstvenoj zaštiti, mora da sadrži:
- naziv i sedište osnivača,
- naziv i sedište zdravstvene ustanove,
- delatnost zdravstvene ustanove,
- iznos sredstava za osnivanje i rad zdravstvene ustanove kao i način obezbeđivanja sredstava,
- prava i obaveze osnivača u pogledu obavlјanja delatnosti zbog koje se zdravstvena ustanova osniva,
- međusobna prava i obaveze zdravstvene ustanove i osnivača,
- organe upravlјanja zdravstvene ustanove u osnivanju i njihova ovlašćenja,
- lično ime lica koje će, do imenovanja direktora zdravstvene ustanove, obavlјati poslove i vršiti ovlašćenja direktora,
- rok za donošenje statuta, imenovanje direktora i organa upravlјanja.
Odredbom člana 124. istog zakona propisano je da se statutom uređuje:
- delatnost,
- unutrašnja organizacija, upravlјanje i poslovanje,
- kriterijumi za imenovanje i razrešenje direktora, zamenika direktora i
- druga pitanja od značaja za rad ustanove.
Na osnovu navedenog, zdravstvene ustanove koje u postupku usklađivanja vrše promene:
- naziva (npr. apoteke menjaju naziv u APOTEKARSKA USTANOVA, ili žele da se pored naziva registruje iskraćeni naziv, naziv u prevodu na strani jezik ili naziv na jeziku nacionalnih manjina),
- organa upravlјanja (npr. privatne zdravstvene ustanove ukidaju upravni i nadzorni odbor),
- osnivača (npr. osnivači apoteka u javnoj svojini postaju jedinice lokalne samouprave), ili
- sedišta zdravstvene ustanove,
imaju obavezu donošenja novog osnivačkog akta i statuta, odnosno izmene i dopune osnivačkog akta i statuta, koji će biti u skladu sa napred navedenim zakonskim odredbama.
Registracija ovako usklađenih akata pokreće se podnošenjem registracione prijave za upis usklađivanja i propisane dokumentacije (Pravilnikom o bližoj sadržini Registra zdravstvenih ustanova i dokumentaciji potrebnoj za registraciju – čl. 33), koja mora biti u originalu ili overenoj kopiji:
- važeći osnivački akt (i za zdravstvenu ustanovu u javnoj svojini i za zdravstvenu ustanovu u privatnoj svojini osnivački akt donosi osnivač. Potpisi osnivača na osnivačkom aktu zdravstvene ustanove u privatnoj svojini overavaju se u skladu sa zakonom – čl. 32. Zakona),
- novi statut (koji mora biti donet posle stupanja na snagu Zakona o zdravstvenoj zaštiti. Statut zdravstvene ustanove u javnoj svojini donosi upravni odbor, a u privatnoj svojini donosi osnivač – član 124. Zakona),
- saglasnost nadležnog organa na novi statut zdravstvene ustanove u javnoj svojini (uz statut zdravstvene ustanove u javnoj svojini čiji je osnivač autonomna pokrajina ili jedinca lokalne samouprave, dostavlјa se saglasnost osnivača. Na statut zdravstvene ustanove čiji je osnivač Republika Srbija saglasnost daje Ministarstvo – čl. 124. Zakona),
- odluka osnivača, odnosno izvod iz akta nadležnog organa kojim se određuje nedelјni raspored rada, početak i završetak radnog vremena u zdravstvenoj ustanovi (nedelјni raspored rada, početak i završetak radnog vremena u zdravstvenoj ustanovi u javnoj svojini utvrđuje osnivač, a u zdravstvenoj ustanovi u privatnoj svojini utvrđuje direktor – čl. 56. Zakona).
Ako je u postupku usklađivanja došlo do promene drugih podataka koji se upisuju u Registar, izuzev statusnih promena, promene pravne forme i brisanja zdravstvene ustanove iz registra, podnosilac prijave je dužan da dostavi i dokumentaciju koja je Pravilnikom o bližoj sadržini registra zdravstvenih ustanova i dokumentaciji potrebnoj za registraciju, propisana za tu vrstu promene. Kako će se registracija promene drugih podataka vršiti uz postupak upisa u Registar, to će se i ovaj postupak vršiti bez plaćanja naknade.
Statut zdravstvene ustanove će se javno objaviti na internet strani Agencije u skladu sa Zakonom o zdravstvenoj zaštiti
Ova agencija je specijalizovana za zdravstvenu delatnost, od registracije osnivanja, promena, vođenja poslovnih knjiga, do likvidacije, te se možete obratiti za pomoć radi konsultacije i davanja saveta, kao i ugovaranja i pružanja naših usluga.