Skip to content
11111 Beograd, Ul. Molerova 39/3agencijabiro.mm@gmail.com, agencijabiro.m@gmail.com

tel / fax 011 24 44 026

065 24 44 026, +38169 55 14 541
Facebook
Biro-mBiro-m
Biro-m
Agencija za knjigovodstvene usluge
  • Naslovna
  • O nama
  • Usluge
    • Registracije
      • Privredna društva
      • Preduzetnik
      • Ustanove i preduzetnici u oblasti zdravstva
      • Ustanove za smeštaj penzionera i drugih starih lica
      • Udruženja i savezi
      • Sportske organizacije
    • Vođenje poslovnih knjiga
      • Dvojno knjigovodstvo
      • Prosto knjigovodstvo
      • Paušalno oporezovani preduzetnici
    • Rad i radni odnosi
      • Zasnivanje i raskid radnog odnosa
      • Drugi oblici radnog angažovanja
      • Obračun zarada, naknada i drugih primanja zaposlenih
      • Obračun naknada za druga primanja
    • Normativna delatnost
      • Izrada normativnih akata
      • Akt o proceni rizika na radnom mestu i u radnoj okolini
    • Izrada biznis planova
    • Zastupanje
  • Cena usluga
    • Cenovnik usluga
    • Specijalna ponuda
  • Pitanja i odgovori
  • Aktuelnosti
  • Kontakt
  • Naslovna
  • O nama
  • Usluge
    • Registracije
      • Privredna društva
      • Preduzetnik
      • Ustanove i preduzetnici u oblasti zdravstva
      • Ustanove za smeštaj penzionera i drugih starih lica
      • Udruženja i savezi
      • Sportske organizacije
    • Vođenje poslovnih knjiga
      • Dvojno knjigovodstvo
      • Prosto knjigovodstvo
      • Paušalno oporezovani preduzetnici
    • Rad i radni odnosi
      • Zasnivanje i raskid radnog odnosa
      • Drugi oblici radnog angažovanja
      • Obračun zarada, naknada i drugih primanja zaposlenih
      • Obračun naknada za druga primanja
    • Normativna delatnost
      • Izrada normativnih akata
      • Akt o proceni rizika na radnom mestu i u radnoj okolini
    • Izrada biznis planova
    • Zastupanje
  • Cena usluga
    • Cenovnik usluga
    • Specijalna ponuda
  • Pitanja i odgovori
  • Aktuelnosti
  • Kontakt

OD 11. OKTOBRA 2020. GODINE U APR-u POČINJE UPIS USKLAĐIVANJA SA NOVIM ZAKONOM ZDARVSTENIH USTANOVA U REGISTAR ZDRAVSTVENIH USTANOVA

Zdravstvene ustanove u javnoj i u privatnoj svojini, koje su bile registrovane u nadležnim privrednim sudovima, od ponedeljka 12. oktobra 2020. godine, imaju obavezu upisa usklađivanja akata sa novim Zakonom u Registar zdravstvenih ustanova koji, od 11. oktobra 2020. godine, vodi Agencija za privredne registre.

Postupak upisa usklađivanja u Registar zdravstvenih ustanova će trajati tri meseca, počev od ponedeljka 12. oktobra 2020. godine do 11. januara 2021. godine i vršiće se bez plaćanja naknade.

U slučaju podnošenja registracione prijave usklađivanja posle 11. januara 2021. godine, podnosilac je dužan da podnese i dokaz o uplati naknade od 4.900,00 dinara.

Odredbom člana 264. Zakona o zdravstvenoj zaštiti („Sl. glasnik RS”, broj 25/2019) je, između ostalog, propisana je obaveza da zdravstvene ustanove usklade svoje opšte akte, organizaciju i rad sa odredbama novog Zakona u roku od 12 meseci od dana stupanja na snagu ovog Zakona, tj. do 11. aprila 2020. godine.

Osnivački akt, prema odredbama člana 32. Zakona o zdravstvenoj zaštiti, mora da sadrži:

  • naziv i sedište osnivača,
  • naziv i sedište zdravstvene ustanove,
  • delatnost zdravstvene ustanove,
  • iznos sredstava za osnivanje i rad zdravstvene ustanove kao i način obezbeđivanja sredstava,
  • prava i obaveze osnivača u pogledu obavlјanja delatnosti zbog koje se zdravstvena ustanova osniva,
  • međusobna prava i obaveze zdravstvene ustanove i osnivača,
  • organe upravlјanja zdravstvene ustanove u osnivanju i njihova ovlašćenja,
  • lično ime lica koje će, do imenovanja direktora zdravstvene ustanove, obavlјati poslove i vršiti ovlašćenja direktora,
  • rok za donošenje statuta, imenovanje direktora i organa upravlјanja.

Odredbom člana 124. istog zakona propisano je da se statutom uređuje:

  • delatnost,
  • unutrašnja organizacija, upravlјanje i poslovanje,
  • kriterijumi za imenovanje i razrešenje direktora, zamenika direktora i
  • druga pitanja od značaja za rad ustanove.

Na osnovu navedenog, zdravstvene ustanove koje u postupku usklađivanja vrše promene:

  • naziva (npr. apoteke menjaju naziv u APOTEKARSKA USTANOVA, ili žele da se pored naziva registruje iskraćeni naziv, naziv u prevodu na strani jezik ili naziv na jeziku nacionalnih manjina),
  • organa upravlјanja (npr. privatne zdravstvene ustanove ukidaju upravni i nadzorni odbor),
  • osnivača (npr. osnivači apoteka u javnoj svojini postaju jedinice lokalne samouprave), ili
  • sedišta zdravstvene ustanove,

imaju obavezu donošenja novog osnivačkog akta i statuta, odnosno izmene i dopune osnivačkog akta i statuta, koji će biti u skladu sa napred navedenim zakonskim odredbama.

Registracija ovako usklađenih akata pokreće se podnošenjem registracione prijave za upis usklađivanja i propisane dokumentacije (Pravilnikom o bližoj sadržini Registra zdravstvenih ustanova i dokumentaciji potrebnoj za registraciju – čl. 33), koja mora biti u originalu ili overenoj kopiji:

  • važeći osnivački akt (i za zdravstvenu ustanovu u javnoj svojini i za zdravstvenu ustanovu u privatnoj svojini osnivački akt donosi osnivač. Potpisi osnivača na osnivačkom aktu zdravstvene ustanove u privatnoj svojini overavaju se u skladu sa zakonom – čl. 32. Zakona),
  • novi statut (koji mora biti donet posle stupanja na snagu Zakona o zdravstvenoj zaštiti. Statut zdravstvene ustanove u javnoj svojini donosi upravni odbor, a u privatnoj svojini donosi osnivač – član 124. Zakona),
  • saglasnost nadležnog organa na novi statut zdravstvene ustanove u javnoj svojini (uz statut zdravstvene ustanove u javnoj svojini čiji je osnivač autonomna pokrajina ili jedinca lokalne samouprave, dostavlјa se saglasnost osnivača. Na statut zdravstvene ustanove čiji je osnivač Republika Srbija saglasnost daje Ministarstvo – čl. 124. Zakona),
  • odluka osnivača, odnosno izvod iz akta nadležnog organa kojim se određuje nedelјni raspored rada, početak i završetak radnog vremena u zdravstvenoj ustanovi (nedelјni raspored rada, početak i završetak radnog vremena u zdravstvenoj ustanovi u javnoj svojini utvrđuje osnivač, a u zdravstvenoj ustanovi u privatnoj svojini utvrđuje direktor – čl. 56. Zakona).

Ako je u postupku usklađivanja došlo do promene drugih podataka koji se upisuju u Registar, izuzev statusnih promena, promene pravne forme i brisanja zdravstvene ustanove iz registra, podnosilac prijave je dužan da dostavi i dokumentaciju koja je Pravilnikom o bližoj sadržini registra zdravstvenih ustanova i dokumentaciji potrebnoj za registraciju, propisana za tu vrstu promene. Kako će se registracija promene drugih podataka vršiti uz postupak upisa u Registar, to će se i ovaj postupak vršiti bez plaćanja naknade.

Statut zdravstvene ustanove će se javno objaviti na internet strani Agencije u skladu sa Zakonom o zdravstvenoj zaštiti

Ova agencija je specijalizovana za zdravstvenu delatnost, od registracije osnivanja, promena, vođenja poslovnih knjiga, do likvidacije, te se možete obratiti za pomoć radi konsultacije i davanja saveta, kao i ugovaranja i pružanja naših usluga.

Pročitajte i...

IZMENE U POSTUPKU IZDAVANJA, OBNAVLJANJA I ODUZIMANJA LICENCI ZDRAVSTVENIM RADNICIMA PREMA NOVOM ZAKONU
June 24, 2019
USKLAĐIVANJE OPŠTIH AKATA, ORGANIZACIJE I RADA ZDRAVSTVENIH USTANOVA, DRUGIH PRAVNIH LICA I PRIVATNE PRAKSE SA ODREDBAMA NOVOG ZAKONA O ZDRAVSTVENOJ ZAŠTITI
June 5, 2019
OBAVEZNA REGISTRACIJA ADRESE ELEKTRONSKE POŠTE DO 1. OKTOBRA 2019. GODINE
March 29, 2019
POVRAĆAJ DOPRINOSA ZA OBAVEZNO SOCIJALNO OSIGURANJE PLAĆENIH PREKO IZNOSA NAJVIŠE GODIŠNJE OSNOVICE
March 4, 2019
OBAVEZA DOSTAVLJANJA PORESKOJ UPRAVI PODATAKA O SVIM POSLOVNIM PROSTORIJAMA
September 18, 2018
Od 1. oktobra 2018. godine Oslobođenje poreza i doprinosa za novoosnovana pravna lica i preduzetnike
June 19, 2018