Skip to content
11111 Beograd, Ul. Molerova 39/3agencijabiro.mm@gmail.com, agencijabiro.m@gmail.com

tel / fax 011 24 44 026

065 24 44 026, +38169 55 14 541
Facebook
Biro-mBiro-m
Biro-m
Agencija za knjigovodstvene usluge
  • Naslovna
  • O nama
  • Usluge
    • Registracije
      • Privredna društva
      • Preduzetnik
      • Ustanove i preduzetnici u oblasti zdravstva
      • Ustanove za smeštaj penzionera i drugih starih lica
      • Udruženja i savezi
      • Sportske organizacije
    • Vođenje poslovnih knjiga
      • Dvojno knjigovodstvo
      • Prosto knjigovodstvo
      • Paušalno oporezovani preduzetnici
    • Rad i radni odnosi
      • Zasnivanje i raskid radnog odnosa
      • Drugi oblici radnog angažovanja
      • Obračun zarada, naknada i drugih primanja zaposlenih
      • Obračun naknada za druga primanja
    • Normativna delatnost
      • Izrada normativnih akata
      • Akt o proceni rizika na radnom mestu i u radnoj okolini
    • Izrada biznis planova
    • Zastupanje
  • Cena usluga
    • Cenovnik usluga
    • Specijalna ponuda
  • Pitanja i odgovori
  • Aktuelnosti
  • Kontakt
  • Naslovna
  • O nama
  • Usluge
    • Registracije
      • Privredna društva
      • Preduzetnik
      • Ustanove i preduzetnici u oblasti zdravstva
      • Ustanove za smeštaj penzionera i drugih starih lica
      • Udruženja i savezi
      • Sportske organizacije
    • Vođenje poslovnih knjiga
      • Dvojno knjigovodstvo
      • Prosto knjigovodstvo
      • Paušalno oporezovani preduzetnici
    • Rad i radni odnosi
      • Zasnivanje i raskid radnog odnosa
      • Drugi oblici radnog angažovanja
      • Obračun zarada, naknada i drugih primanja zaposlenih
      • Obračun naknada za druga primanja
    • Normativna delatnost
      • Izrada normativnih akata
      • Akt o proceni rizika na radnom mestu i u radnoj okolini
    • Izrada biznis planova
    • Zastupanje
  • Cena usluga
    • Cenovnik usluga
    • Specijalna ponuda
  • Pitanja i odgovori
  • Aktuelnosti
  • Kontakt

Kako i kada treba da postojeća zdravstvena ustanova  Apoteka, čiji osnivač je fizičko lice, uskladi svoja akta i organizaciju sa novim Zakonom o zdravstvenoj zaštiti i da se registruje u APR ?

Novi Zakon o zdravstvenoj zaštiti,  objavljen u “Sl. glasniku RS” br. 25/2019,  stupio je na snagu osmog dana od dana objavljivanja, dana 10.04.2019. godine.

U prelaznim i završnim odredbama istog propisano je:

  • (član 263):

– da će APR preuzeti od privrednih sudova koji su bili nadležni za poslove registracije zdravstvenih ustanova predmete, arhivu i registraturski materijal, nastao u radu na vođenju registara, u roku od tri meseca od dana stupanja na snagu Zakona,

– da će se Registar zdravstvenih ustanova i Jedinstvena evidencija uspostaviti u roku od 18 meseci od dana stupanja na snagu Zakona ( znači: do 10.10.2020. god.),

– da će APR po službenoj dužnosti izvršiti prevođenje podataka o zdravstvenim ustanovama iz registra privrednih sudova, prema poslednjem registrovanom stanju, u roku od 18 meseci od dana stupanja na snagu Zakona ( znači: do 10.10.2020. god.),

– da će se, do uspostavljanja Registra zdravstvenih ustanova i Jedinstvene evidencije, zdravstvene ustanove registrovati u nadležnim privrednim sudovima,

– da su postojeće zdravstvene ustanove dužne da podnesu prijavu za upis usklađivanja u Registar zdravstvenih ustanova koji vodi APR, u roku od tri meseca od dana okončanja postupka prevođenja ( znači: do 10.01.2021. god.),

– da su zdravstvene ustanove dužne da Registru zdravstvenih ustanova, uz prijavu za upis usklađivanja, podnesu i primerak novog statuta.

Registar zdravstvenih ustanova je jedinstven, vodi ga APR i u istom se registruju sve zdravstvene ustanove, bez obzira na svojinu sredstava kojim su osnovane.

  • (član 264):

– da su postojeće zdravstvene ustanove dužne da usklade svoje opšte akte, organizaciju i rad sa odredbama ovog zakona u roku od 12 meseci od dana stupanja na snagu ovog zakona ( znači: do 10.04.2020. god.),

Do donošenja akata iz st. 1. i 2. ovog člana, zdravstvene ustanove, druga pravna lica i privatna praksa primenjivaće akte koji nisu u suprotnosti sa odredbama ovog zakona.

Zdravstvene ustanove koje u svom sastavu imaju organizacione jedinice iz člana 221. stav 1. tač. 2) apoteka DZ i 3) bolnička apoteka ovog zakona dužne su da usklade svoje akte, organizaciju i rad sa odredbama ovog zakona u delu koji se odnosi na obavljanje apotekarske delatnosti, u roku od 24 meseca od dana stupanja na snagu ovog zakona.

U postupcima usaglašavanja sa odredbama ovog zakona u pogledu izmene naziva, zdravstvena ustanova, drugo pravno lice i privatna praksa oslobođene su plaćanja taksi i troškova postupanja državnih organa.

Dakle, iz navedenog proizlazi da su postojeće zdravstvene ustanove dužne da usklade svoje opšte akte, organizaciju i rad sa odredbama ovog zakona u roku od 12 meseci od dana stupanja na snagu ovog zakona ( znači: do 10.04.2020. god.), kao i da podnesu prijavu za upis usklađivanja u Registar zdravstvenih ustanova koji vodi APR, u roku od tri meseca od dana okončanja postupka prevođenja ( znači: do 10.01.2021. god.) i podnesu primerak novog statuta.

Napominjemo da je novim zakonom promenjen oblik osnivanja zdravstvene ustanove apoteke u apotekarsku ustanovu te treba uskladiti poslovno ime izmenom ,,Apoteka’’ u ,,Apotekarska ustanova’’.

Pored ovoga ukazujemo da je, odredbom člana 28. stav 4. Zakona, propisano da se na: organe zdravstvene ustanove u privatnoj svojini, statusne promene, promenu pravne forme i prestanak postojanja, shodno primenjuju propisi kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava što, prema tome, znači da zdravstvene ustanove u privatnoj svojini sada imaju organe: skupštinu i direktora, dok je za zdravstvene ustanove u javnoj svojini ostalo da imaju organe: upravni odbor, nadzorni odbor i direktora .

Takođe, za sve zdravstvene ustanove novim zakonom (čl. 126-32) propisano je da su iste dužne da organizuju stručne organe i to: stručni savet, stručni kolegijum, etički odbor i komisiju za unapređenje kvaliteta zdravstvene zaštite, čiji se zadaci, sastav i način rada uređuju statutom.

Na kraju, ističemo da usklađivanje akata podrazumeva izmenu postojećih akata: osnivačkog akta i statuta, u kom slučaju treba sačiniti i prečišćene tekstove istih, ili doneti nova akta a stara staviti van snage.

Nakon usvajanja statuta potrebno je uskladiti pravilnike i pojedinačna akta (odluke, rešenja i drugo).

Ukoliko niste izvršili usklađivanje navedenih akata u propisanoj formi  i rokovima možete se obratiti ovoj agenciji za izradu akata i registraciju, kako bi ispunili zakonske obaveze.

Pročitajte i...

Da li su prededuzetnik i privredno društvo, koji imaju licencu i obavljaju delatnost socijalne zaštite sa smeštajem starih lica, oslobođeni PDV-a za pružene usluge smeštaja ?
June 2, 2020
Da li DOO osnovan za poslove socijalne zaštite (smeštaj starih lica) mora da promeni pravnu formu u ustanovu socijalne zaštite i registruje se u sudski registar, kako bi obavljao ovu delatnost ?
June 2, 2020
Koje su obaveze prema novom Zakonu o zdravstvenoj zaštiti za postojeću stomatološku ordinaciju, registrovanu u APR u statusu preduzetnika ?
May 22, 2020
Da li privatna specijalistička lekarska ordinacija za pregled pacijenta može da koristi uslugu specijalističke ordinacije ili lekara druge specijalnosti ?
June 24, 2019
Da li je lekar koji je registrovao lekarsku ordinaciju, kao i ostali zaposleni u ordinaciji, u obavezi da poseduju potvrdu o vakcinaciji na Hepatitis B ili na neku drugu bolest ?
September 26, 2018
Koji su propisani uslovi za registraciju lekarske ordinacije ?
September 24, 2018