Da li je dozvoljeno oglašavanje, odnosno reklamiranje zdravstvenih usluga preko web sajta?
Dozvoljeno je samo oglašavanje zdravstvene ustanove, odnosno poslovnog imena private prakse i drugog oblika zdravstvene službe, sedišta, delatnosti koja je utvrđena rešenjem zdravstvenog inspektora o ispunjenosti propisanih uslova, kao i radnog vremena
Odredbom člana 61. Zakona o oglašavanju („Sl. glasnik RS“, br. 79/2005) propisano je da se oglašavanje imena, poslovnog imena, naziva, sedišta i osnivača zdravstvene ustanove, odnosno drugog oblika zdravstvene službe i radnog vremena vrši u skladu sa Zakonom o zdravstvenoj zaštiti („Sl. glasnik RS“, br. 107/2005, 88/2010, 99/2010, 57/2011, 119/2012 i 93/2014), a odedbom člana 71. propisano je da je zabranjeno oglašavanje, odnosno reklamiranje zdravstvenih usluga, stručno-medicinskih postupaka i metoda zdravstvene zaštite, uključujući zdravstvene usluge, metode i postupke tradicionalne medicine (alternativne, homeopatske i druge komplementarne medicine), koje se obavljaju u zdravstvenoj ustanovi, privatnoj praksi ili u drugom pravnom licu koje obavlja zdravstvenu delatnost, u sredstvima javnog informisanja i na drugim nosiocima oglasnih poruka koje su uređene zakonom kojim se reguliše oblast oglašavanja (reklamiranja).
Pod oglasnim sredstvom se u smislu, člana 2 st. 1 t. 3) Zakona o oglašavanju smatra: letak, prospekt, ambalaža proizvoda, plakat, fotografija, ogledni karton, pano, transparent, bilbord, rasvetno telo, displej, motorno vozilo, sredstvo poslovne komunikacije (memorandum, koverta, poslovna karta), sredstvo poslovne reprezentacije (čestitka, calendar, rokovnik), kao I druga sredstva pomoću kojih se oglasna poruka može učiniti dostupnom primaocu a samim tim i web sajta zdravstvene ustanove, odnosno privatne prakse i drugog oblika zdravstvene službe.
Dakle, dozvoljeno je samo oglašavanje zdravstvene ustanove, odnosno poslovnog imena private prakse i drugog oblika zdravstvene službe, sedišta, delatnosti koja je utvrđena rešenjem zdravstvenog inspektora o ispunjenosti propisanih uslova, kao i radnog vremena.
Prema Instrukciji Ministarstva zdravlja broj: 011-00-114/2006-02, pod reklamiranjem i oglašavanjem se ne podrazumevaju preventivni saveti građanima o modelima ponašanja i usvajanjem zdravih stilova življenja u najširem smislu.
Takođe, prilikom nastupa i iznošenja ovih saveta u sredstvima javnog informisanja ne može se govoriti u ime pojedine zdravstvene ustanove. Odnosno private prakse, niti se tom prilikom iste mogu oglašavati.